nuffnang

Jumaat, 20 Julai 2012

Aku dan Ramadhan

Mak, Bapaku, Kakak, Abang, Adik, Felda Umas, Tawau, dan semua yang ada di Sabah.
Semua ku tinggalkan demi menuntut ilmu, menuntut ilmu nun jauh disana, sebagai seorang pengembara dan perantau. 
Benar-benar mengajar aku hidup berdikari,
Keseorangan,
kesepian,
kesunyian,
Sendirian,
Adakalanya aku merasa macam berputus asa dan tidak tahan dengan keadaan begini,
Namun~
ada secebis cahaya yang menerangi laluanku,
Dialah Rakan, Dialah teman,
 Dialah sahabat yang Memimpinku, membimbingku.

Apabila Ramadhan tiba, pengorbanan, kesabaran, istiqamah perlu ku tingkatkan dan terapkan dalam diriku,
banyak lagi aku pelajari untuk membaiki diri ini, Aku bersyukur dapat kawan yang memimpinku dan membimbingku kejalan yang Allah redhai.

Ramadhan tahun ini merupakan kali kedua aku sambut tanpa keluarga disisiku, dapat jugak aku membiasakan diri daripada pengalaman sebelum ini. 

Kata akhir dariku, aku hanya mengharapkan amal ibadah dapat ku lakukan dengan sempurna dan mendapat keredhaan ALLAH, 
Selamat Menyambut bulan Ramadhan


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subhanallah