nuffnang

Khamis, 29 Disember 2011

Kawan...Teman...Rakan...Sahabat...


Keberadaanku Disini...
Menoreh Lembaran2 Ilmu...
Jauh Dari Keluargaku...
Ya, Ia Benar2 Mengajar Aku Hidup Berdikari...
Keseorangan...
Sepi...
Sunyi...
Sendiri...
Namun Adakalanya
Aku Khilaf Dalam Percaturan Ketika Membuat Keputusan...
Adakalanya Kabur Pandanganku...
Atas Segala Nikmat Yang Diberi KepadaKu...
Adakalanya Aku Hanyut...
Didalam Arus Nikmat Duniawi...
Saat Mulai Ini Mencari Sinar...
Ada Secebis Cahaya...
Yang Menerangi LaluanKu...
Dialah RAKAN...
Dialah TEMAN...
Dialah SAHABAT PengemudianKu...










Dalam Sebuah Perjalanan...
Diperbukitan Ilmu Ini...
Disaat Langkah Aku Mulai Tersasar...
Disaat Aku Tersungkur Dilembah Kegelapan...
Setianya Dia Disisi...
Menyapa Keinsafan Dalam Diri...
Membawa Aku Kembali Kepada FitrahKu...
Sebagai Seorang Hamba...
Mulai MembimbingKu Kejalan Yang Lurus...
Mengetuk Pintu HatiKu Untuk Terus Patuh...
Pada Pencipta Yang Satu...
Allahurabbi...
Bisikan HidayahMu Padaku...
Menyalakan Pengharapan Yang Baru...
Kau Anugerahkan KepadaKu...
Seorang Insan Yang Mendamaikan Hati...
Yang Dulunya Penuh Dengan Keresahan...
Terima Kasih Ya Allah...
Aku Sungguh Bersyukur...
Kerana Dikurniakan Teman Sejati...
Yang Sentiasa Menunjukkan Jalan MendekatiMu...
Saat Diri Ini Dalam Buntu...

Sahabat...
Hidayah Itu Akan Turun Kepada Sesiapa Yang Allah SWT Kehendaki...
Pelbagai Cara...
Pelbagai Bentuk...
Pelbagai Rupa Untuk Diertikan...
Saat Hidayah Itu Menerjah Kedalam Hatimu...
Kasih Sayang Dan RahmatNya Bersatu Mengiringimu...
Hargailah Nikmat Itu...
Kerana Ia Juga Akan Meninggalkan mu...
Andai Tidak Dijaga...
Andai Tidak Dihargai...
Andai Tidak Dipeduli...

Sahabat...
Melalui Ku Kenal Erti Sebuah Pertemuan...
Ku Tahu Indahnya Sebuah Persahabatan...
Dan Ku Rasa Pedihnya Saat Perpisahan...

Terima Kasih Kawan...
Terima Kasih Teman...
Terima Kasih Sahabat...
Kerana Kalian MembimbingKu Ke Jalan Yang Lurus...
Ya Allah...Aku Bersyukur Atas Nikmat Yang Kau Berikan KepadaKu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subhanallah