nuffnang

Sabtu, 16 April 2011

Hatiku berpaut di Felda umas...

sejauh mana kita pergi...kita tetap rindu dengan tempat asal kita...
aku buat ni sebab betul2 rindu dengan tempatku iaitu Felda umas...
yang gambar di atas tu lah tempat mula2 masuk ke kampung ku...
yang indah....dan tidak sabar mau balik jumpa semua yang ada d kampungku...

gambar di atas ni plak...
gambar kami anak beranak...
rindu betul dengan drang ni...
28/04/2011 tarikh paling ku tunggu2...
iaitu tarikh aku balik p Sabah di bawah bayu...
apa yang penting ku akan merindui kamu semua...
termasuk orang yang baca blog ku ni...hehehe...

kereta bapaku yang banyak berjasa dengan kami sekeluarga...
sengaja aku muat naik gambar ni dalam blog aku sebab...
gambar ni ada rumahku yang paling cantik dalam hatiku....
rindu rumah...rindu kereta bapaku...
yang ini plak kereta iparku...
cantikkan...
kereta ni aku suka naik sebab setiap kali jalan2 mesti kepala...
penduduk kampung akan TERputar tengok kereta...
C iparku ni...
dan kereta ni pun aku rindu mau bawa jalan satu felda umas...
kereta ni nampak jak macam kereta biasa...
kalau mau jumpa dilitar la...( macam jak hebat) hihihi...
walau apa pun...ku tetap rindu...

rasa2 gambar apa ni ya....
ni adalah kuih...dalam bahasa kami...kami beri nama 'jamput'...
orang semenanjung panggil cekodok...
lama sudah aku tidak makan kuih jamput ni...hehehe...
rindu plak hati ni dengan kuih ni....
mangidam plak...
=
=
=
=
=
banyak lagilah benda yang aku rindu di kampungku...
cuma yang di atas ni...aku betul2 rindu...
walau apa pun...
hatiku masih berpaut di Felda Umas...
biarpun aku bergelar seorang perantau...
(rindu semua)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

nuffnang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Subhanallah